Tefal GV8959

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV8959 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Rmeinardi 29-12-2017

Mooie machine

Geschreven voor: Tefal GV8959

Leuk om te testen omdat strijken natuurlijk niet de dagelijkse hobby is van vele. Het is even wennen maar .... als je weet er mee om te gaan (toch dikke kabel en flinke unit op je strijkplank) dan is de was zo verdwenen ! Dat is lekker. Mooie machine, maar door de lompe unit (die denk ik iedere machine in deze klasse is) kan ik mijn broeken niets eens goed strijken .... door het korte snoer (verlengsnoer) moet alles ook dicht tegen de muur staan want een haspel is ook zo wat. Voor het geld dus wel wat verbeterpunten maar de machine is top !

• Strijkt super

Minpunten

• Lomp
  • Lastig water bijvullen

Marieke82 18-12-2017

Snel klaar, geen kreukels

Geschreven voor: Tefal GV8959

Groot gezin met veel was en strijk. Omdat je echt maar aan 1 kant hoeft te strijken ben je zo klaar. Watertank gaat lang mee en de stekker is mooi ingebouwd!
Mijn oude apparaat B merk kan hier echt niet asn tippen

Pluspunten

• Goede watertank
  • Makkelijk in gebruik/ snel klaar

Margo 17-12-2017

Time saver

Geschreven voor: Tefal GV8959

Ik heb dit product mogen testen en ik moet zeggen: ik ben positief verrast. Ik had eigenlijk niet verwacht overtuigd te raken, stoom is stoom en mijn eigen strijkijzer heeft alles wat ik wens. Hier moet ik echt op terugkomen. Toen ik de doos opende was ik een beetje overdonderd door het formaat en het aantal knopjes op het display. Natuurlijk overwon mijn nieuwsgierigheid en heb ik hem uitgepakt. De handleiding zag er ingewikkeld uit, net als het appartaat, maar een tweede blik leerde me dat het een duidelijke uitleg was van een eigenlijk heel simpel apparaat. Ik had speciaal wat strijk bewaard en de werkelijke test begon. Als snel bleek het resuultaat veel strakker dan ik gewend was. Ook een valse-vouw herstellen was in een handomdraai geregeld. De stoom komt diep in de stof en de voor-en achterkant van bijvoorbeeld een t-shirt zijn meteen gestreken. Aangezien strijken een van mijn meest vervelende klussen in het huishouden is heb ik maar weinig kleding gestreken moet worden in mijn kast hangen. Met dit strijkijzer wordt dit een ander verhaal. Hij is zo warm, dus ook voor enkele kledingstukken, snel een strijk tussendoor. De strijk is minstens 2x zo snel klaar als met mijn oude strijkijzer. Zijn er dan echt geen nadelen? Ik heb er twee kunnen ontdekken: de prijs en een hele natte strijkplank. Bij onderzoek bleek dat het beter zou zijn om een andere strijkplank te kopen, eentje die wel geschikt is voor een stoomgenerator.

Pluspunten

• time-saver
  • goed resultaat
  • snel warm
  • water reservoir tussentijds vulbaar
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• prijs
  • geschikte strijkplank nodig

Frits Karsjens 15-12-2017

Luxe strijkijzer dat de klus minder vervelend maakt

Geschreven voor: Tefal GV8959

Dit apparaat is een Rolls Royce onder de apparaten om mee te strijken.

Ten eerste zitten er handige dingetjes in zoals:
- Spoel om snoer automatisch op te rollen
- Geruisloze stoom opwekking
- Automatische temperatuurregeling

Wat in het begin wennen was, was de automatische temperatuurregeling. Er zijn slechts 3 opties om te temperatuur te regelen: Delicate, normal en jeans. Ik heb eigenlijk bijna all mijn strijkwerk (shirts en overhemden) op de 'normal' functie gedaan zonder problemen.

Alles aan deze stoomgenerator werkt gewoon. Hij is snel warm, de stoomopbrengst is uitstekend, maakt geen geluid bij het opwekken van de stoom en uitstekende glij eigenschappen.

Strijken met dit apparaat maakt de klus niet per se leuker, maar wel gemakkelijker. Er is weinig slechts te zeggen over dit apparaat. Vergeleken met goedkopere modelen is hij zijn prijs zeker waard, ook al is het absoluut geen goedkoop ding.

Pluspunten

• Geruisloze stoomopwekking
  • Snelle werking
  • Gemakkelijk water bijvullen

Minpunten

• Hoge prijs

JorisBink 05-12-2017

Goede stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Tefal GV8959

Ik heb deze stoomstrijkijzer nu al voor een week en ben er erg blij mee. Hij is snel warm, alle kreukels zijn er snel uit en er komt veel stoom uit.

Voordelen:
• Snelle opwarmtijd.
• Makkelijk te bedienen.
• Met de automatische temperatuur is het strijkijzer altijd op de juiste strijktemperatuur voor de stof die je aan het strijken ben.
• Met het handige uitneembare waterreservoir is het strijkijzer makkelijk te vullen tijdens het strijken. Eerst had ik een stoomstrijkijzer zonder uitneembaar reservoir en als ik hem dan bij wilde vullen moest de hele stoomgenerator mee.
• Stoomslang is goed buigzaam zodat hij niet in de weg zit tijden het strijken. Tevens is hij ook lang genoeg.
• Met het knopje, om de stoom te concentreren op de voorste punt, kan je makkelijk de ergste kreukels weg krijgen tussen de knopen.
• Met de verschillende stoomdruk opties kan je instellen of je veel stoom wil of weinig.
• Makkelijk te ontkalken door de knop aan de zijkant los te maken en dan schoon te spoelen.
• Makkelijk op te ruimen doordat het snoer uit zichzelf oprol en de stoomslang rond de behuizing zit.

Nadelen:
• Er komt soms een beetje water uit.
• Hij is redelijk zwaar en dus niet makkelijk om op te tillen.
• Hij rammelt een beetje als hij stoomdruk opbouw.

Ik raad dit product zeker aan als je last hebt hardnekkige kreukels.

Pluspunten

• snelle opwarmtijd
  • makkelijk opbergbaar

Minpunten

• zwaar

Enit 02-12-2017

Flink veel stoom

Geschreven voor: Tefal GV8959

Geweldig apparaat met veel stoom. Ik had een hekel aan strijken maar nu ik dit apparaat heb gebruikt vind ik het gewoon leuk om te strijken. Alle overhemden glad en mooi getreden. Ik zou hem aan iedereen willen aanbevelen.

Pluspunten

• Veel stoom
  • Glad gestreken
  • Licht apparaat

Minpunten

• Dik snoer beetje kort

Rmeinardi 02-12-2017

Flink wat stoom ... geweldig

Geschreven voor: Tefal GV8959

Van de week kwam de Tefal GV8959 binnen, deze vandaag voor het eerst ingezet voor ruim 2 wasmachines aan strijk... en als deze machine op dreef is ben je zo klaar. Erg veel stoom en druk waardoor de kreukels snel uit je kleding zijn en je dus in een mum van tijd klaar bent. De machine heeft een mooi design, de strijkbout is niet al te zwaar maar de unit is groot. ik had nog een ouderwetse strijkbout dus dat is even wennen. ook het feit dat ik voorheen een glad verlengsnoer had naar de strijkbout en nu heb je een dikke kabel voor stroom en water, Moet je even handigheid in krijgen. Maar het bevalt erg goed en ben snel klaar met de strijk... tijd voor de krant op zaterdag !

Pluspunten

• Veel stoom en druk
  • Oprolbaar snoer
  • Niet te zware bout
  • Makkelijk te begrijpen

Minpunten

• Dikke kabel naar bout
  • Kort verlengsnoer